
dr Anna Goliszek, certyfikowany trener biznesu
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych
Cel warsztatów
Celem warsztatów jest przećwiczenie zachowań uczestników warsztatów w czasie symulowanych wystąpień publicznych i ich analiza pod kątem prawidłowych i nieprawidłowych zachowań werbalnych i niewerbalnych. Warsztat kierowany jest do osób, które z powodu obowiązków zawodowych występują publicznie.
Poziom zaawansowania: początkujący.
Metoda prowadzenia zajęć
Zajęcia prowadzone metodą warsztatową, opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, z zastosowaniem case study, gier psychologicznych, symulacji, dyskusji na forum grupy, indywidualnych zadań oraz mini wykładów
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Warsztaty odbywać się będą przy wykorzystaniu kamery i mikrofonu.
W trakcie zajęć, omawiane będą zagadnienia związane ze sztuką autoprezentacji, przygotowaniem i przeprowadzeniem profesjonalnego wystąpienia publicznego, trudnymi sytuacjami.
Plan szkolenia przygotowywany jest indywidualnie dla danej grupy, uwzględniając oczekiwania i potrzeby.
Program szkolenia
1. Znaczenie osobistego wizerunku w budowaniu marki (wiarygodności) prelegenta
a. Wykorzystanie sztuki autoprezentacji i reguły pierwszego wrażenia do budowania marki prelegenta
b. Wykorzystanie dress codu do budowania wizerunku prelegenta
c. Wykorzystanie zasad komunikacji niewerbalnej w budowaniu wizerunku prelegenta
d. Wykorzystanie zasad komunikacji werbalnej w budowaniu wizerunku prelegenta.
2. Wystąpienie publiczne
a. Przygotowanie profesjonalnego wystąpienia publicznego
b. Techniki skupiające uwagę słuchaczy
c. Techniki wywierania wpływu na słuchacza
d. Trudne sytuacje, trudne pytania i trudni słuchacze podczas wystąpienia publicznego
e. Techniki opanowania tremy podczas wystąpień publicznych